fredag 6. august 2010

The continuing...

Atter en dag! Fredag 6. august...  og gode g** for en deilig fyr jeg har våknet opp til liggende i køya over meg! Nesten skinna, mørke øyne, kraftige bryn, piercinger i begge niplene og en grå leopardboksershorts! Mmm... ;D

Jeg merker at klokka har begynt å speede opp nå! Jeg begynner å skulle måtte rekke ting -haha:) Jeg hadde første dag på salongen i går. Fikk hilset på de fleste -noen mer imøtekommende enn andre, men alle var veldig søte og morsomme på sin måte. De er fokuserte på sine ting, og har forskjellige typer klientell; alt fra foliekunder til de som skal ha bare en klipp -her bruker de mye mer baliage -en frihåndstype teknikk istedet for folier -resultatet blir enda mer naturlig(!) (som om det gikk an å få foliestriper mer naturlig!;). Blir spennende å se hvordan ting blir fremover -det er alltid mye å lære, og jeg føler meg nesten litt som en lærling igjen, men det er også helt greit:) Deilig å ikke ha for mye ansvar nå -det går mye energi til å ta inn alt sammen som denne byen byr på, og jeg kjenner at det tar på, det må jeg innrømme. Manhattan er utrolig digert! Å gå fra Midtown (Times Square) hvor jeg bor, ned til salongen tar tre kvarter i beste sendetid (les; rushtid) og da er jeg ganske så våt når jeg er framme! det er utrolig varmt her, så man blir fort våt på ryggen.

Jeg har gått til anskaffelse av Metrocard -deres type flexikort som man kjøper for bruk på Metroen -skal du ha for buss óg må du betale tillegg for det, Metroen er utrolig effektiv; det går to linjer sørover som jeg til nå har funnet; en lokal, som stopper ved hver stasjon, og en annen som stopper ved ca. hver 20. gate -en kombinasjon av disse to sørger for å få deg effektivt fram, man må bare vite litt om hvor man skal, og jeg lærer stadig.

Da må jeg springe! Skal innom hostellet med Mac'en, spise litt og å avgårde til salongen:) Håper dere har det bra?! :-*

3 kommentarer:

  1. Hei Lars! :) Utrolig spennende å følge med på bloggen din. Jeg også ELSKER New york. Håper du har det kjempefint der. Og jeg skal fortsette å lese bloggen din! :) Stor klem fra Vegard. :)

    SvarSlett
  2. Hoh! Endelig har jeg fått funnet fram til bloggen din, jeg og. New York virker herlig og hektisk sånn som du framstiller det. Jeg er fortsatt rimelig dritmisunnelig, men en vakker dag skal jeg padle meg over havet til det store eplet og :D Lykke til på salongen og med alt, da!

    - Kristine

    SvarSlett
  3. Thanx! :) Det er helt utrolig å være her! Hvordan står det til med dere? Det er absolutt fullt mulig å ta det med ro her óg, man må bare ikke la omgivelsene påvirke en for mye... ;) Og det sier jeg! :D Haha! :D jaja... koser meg skikkelig! :-*

    SvarSlett